Wat een pechdag!! - Reisverslag uit Kokstad, Zuid-Afrika van Maaike Schreur - WaarBenJij.nu Wat een pechdag!! - Reisverslag uit Kokstad, Zuid-Afrika van Maaike Schreur - WaarBenJij.nu

Wat een pechdag!!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

19 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kokstad

Ja ja de titel zegt het al, een echte pechdag vandaag! Vanmorgen eerst lekker les gegeven op de nieuwe school. Het was te warm! Helaas hebben we gezien dat kinderen werden geslagen met een stok door de leerkracht. Dan draait je maag echt om! En er is niks wat we er tegen kunnen doen... Erg moeilijk!
Om twee uur haalde de boer ons op, ik moest over een hek klimmen. Helaas zat er prikkeldraad aan het hek. Ja hoor ik haal mijn been heel lelijk open! Veel bloed langs mijn been. In de auto snel mn broek uit om de wond te kunnen bekijken. Het was een beste jaap. Ik heb er snel een stapel wc-papier tegenaan gedrukt. Maar zoals ik wel vaker doe ging ik natuurlijk van mijn stokje. Dus daar lag ik achterin de auto met mijn broek op mijn knieën. Zeer charmant! Toen ik weer bij was reden we snel naar het huis van de boer. De boerin is eerder verpleegkundige geweest dus zij maakte de wond schoon en drukte er gaas op. Ze belde de dokter omdat het gehecht moest worden. Het is bijna een uur rijden naar de dokter. Toen we er waren moest ik veel formulieren invullen voordat ik geholpen kon worden. De dokter zette er 4 pijnlijke hechtingen in. Nu zit ik hier, met mijn pootje omhoog, hopend dat het morgen minder pijnlijk is....
Om de dag nog erger te maken: de hond van de boeren heeft twee keer toe voor mijn slaapkamerdeur gepoept. Natuurlijk ging ik daar fijn instaan!
Tim had ook nog pech want hij is in kauwgum gaan zitten. Zijn hele broek zat eronder.
Ondanks alles kan ik toch wel lachend terugkijken op vandaag. Ik denk dat ik in een dag wel genoeg pech heb gehad voor de rest van de reis.

  • 19 Februari 2013 - 22:57

    Gwenda:

    haha, dat is echt weer iets voor jou! Kon natuurlijk niet anders...
    Leuk om zoveel te lezen over wat je daar mee maakt :)
    Heel veel plezier daar nog, en veel beterschap met je been!

  • 20 Februari 2013 - 02:01

    Moontje:

    Hoi Maaikje,
    Getsie wat naar voor jullie om te zien en voor hier om te horen dat die kindertjes geslagen worden en er dan niks aan kunnen doen is natuurlijk helemaal erg rot !
    Ook vervelend dat je gewond bent hoor....gelukkig kun je er zelf om lachen achteraf, en dan maakt zon stukje kauwgom in een broek natuurlijk niks meer uit ....
    Trouwens, het komt me ergens heel erg bekend voor....van je stokje gaan in een auto enzo :)
    Wie weet gaat het nog een keertje wennen.
    Wees maar extra lief voor de kinders, dat vergeten ze vast niet !!
    Liefs, tante Moon ;)
    En ook de groetjes van Kevin, Esmee, Robin, jasmijn en Paniekje....

  • 20 Februari 2013 - 07:19

    Linda :

    Shit das balen. Hopen dat het een beetje normaal uit ziet straks als de hechting eruit is.
    Beterschap! En hopen dat je er niet zoveel last van hebt!
    Groetjes Linda

  • 20 Februari 2013 - 11:55

    Cisca:

    Ha Maaike,
    Dus letterlijk en figuurlijk een shitdag! Ja, en kinderen met stokken slaan...... wat erg om te zien! Echt een groot verschil met hier, al sloegen ze hier de kinderen vroeger op school ook wel. Je bent echt in een andere cultuur en sommige dingen zou je graag anders willen, natuurlijk! Lijkt me moeilijk om niet terug te slaan....
    En dan ook nog hechtingen laten zetten, spannend hoor! Hoop voor je dat het snel geneest. Ik vind trouwens wel dat je je broek aan moet houden, wat moeten ze wel niet van je denken!

  • 20 Februari 2013 - 16:18

    Karen:

    Hey meid,

    Joh, wat een pech!
    Dan heb je dat voor de rest van de reis maar weer gehad! (hopelijk)
    Kop op en denk ook aan jezelf!

    Groetjes Karen

  • 20 Februari 2013 - 19:57

    Anick:

    Jeetje Maaike wat een dag zeg!!! Doe je rustig aan met je 'pootje'. Laat het goed genezen!! Je maakt nog al wat mee zeg!
    Zo en een leerkracht een leerling zien slaan en dan de andere kant op moeten kijken... dat moet echt heel moelijk zijn geweest... pff weet niet of ik dat zou kunnen.
    Nog bedankt voor je kaartje hij is overgekomen!!

    Zal dinsdag de kinderen eens een beetje op de hoogte brengen van de avonturen die je meemaakt.

    Hebben nu voorjaarsvakantie HEERLIJK!!

    Veel sterkte met alles daar en we houden je in de gaten ;-)
    Liefs Anick

  • 20 Februari 2013 - 21:02

    Marga:

    Hey maaike,

    Wat een avontuur maak jij mee,
    Leuke en ook nare dingen......
    Wat een verschil met nederland,
    Leuk om te lezen!
    Ik wens je nog veel plezier

    Groetjes marga

  • 20 Februari 2013 - 21:24

    Roelie:

    Hoi Maaike,
    Hoe ging het vandaag met je been?
    Nog veel pijn gehad???
    Hoop voor je dat je gauw weer aan de slag kunt!

    Liefs, Roelie

  • 20 Februari 2013 - 22:04

    Maaikeschreur:

    Het gaat al wel iets beter met mn been. Het bloed helaas nog wel. Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis om de wond nogmaals te laten schoonmaken. Hopelijk kunnen de hechtingen er dinsdag uit...

  • 21 Februari 2013 - 12:01

    Harry:

    Hoi Maaike hoe gaat het nu,wat jammer dat dit je nu net moet
    gebeuren in Afrika. Doe voorzichtig aan en pas op voor een
    infecie Verder laat je niet kisten ! en probeer nog te genieten
    van je stage in Zuid - Afrika.

    groetn Harry

  • 22 Februari 2013 - 13:35

    Ineke:

    hoi maaike

    nou dat was wel een echte pech dag zo te lezen...maar hopen dat de hechtingen gauw uit je been mogen en dat het allemaal snel en mooi geneest. doe er maar voorzichtig mee.
    wat maak je veel mee zo joh....en wat naar om te zien dat de leerkrachten daar de kinderen met stokken slaan...je zou zelf ook een dikke stok grijpen...om zo'n leerkracht even terug te gaan meppen maar ja dat mag natuurlijk ook weer niet.
    t is nog niet zo heel lang geleden dat er hier door de leerkrachten ook geslagen werd of dat een leerling een schop onder z'n kont kreeg hoor. je kunt het je nu niet meer voorstellen...gelukkig maar

    hee heel veel beterschap met je been en gewoon blijven genieten hoor

    groetjes ineke

  • 24 Februari 2013 - 19:18

    Sherin :

    Hoi Maaike,

    ik vind het zo spannend om te lezen wat je allemaal meemaakt, van de insecten en van de slangen en van het gat in je been. Dat is echt niet fijn hè. Ik vind het zielig dat de kindjes worden geslagen op school, je moet maar zeggen dat ze dat niet meer moeten doen. ik vond je foto's heel erg mooi, op eentje zag ik denk ik Victoria.... Wanneer kom je weer terug om weer met ons te knippen en plakken en liedjes te zingen?? ik mis je best wel veel.

    Mama zegt beterschap met je been en groetjes van de rest van mijn familie. veel plezier nog verder en doe voorzichtig.

    knuffels van Sherin

  • 25 Februari 2013 - 20:01

    Esther Appelo:

    Hallo juf Maaike,

    heel indrukwekkend je reisverslagen! Op Nick heb je ook ontzettend veel indruk gemaakt tijdens je stage bij ons, hij heeft het regelmatig over je. Zo ook vanavond bij het tandenpoetsen'' mam waarom zet je de kraan zo hard straks heeft juf Maaike niks". Ik heb hem volgens mij ooit verteld dat het beter is om niet te veel water te verspillen tijdens het poetsen anders hebben mensen in arme landen niets. Veel succes en we blijven je volgen!

    Groetjes Esther Appelo.

  • 25 Februari 2013 - 20:43

    Annique:

    Haha, dit klinkt wel als een typisch 'Maaike-avontuur' :)

    Vind het erg leuk om je verhalen te lezen, volgensmij doe je een heleboel mooie/interessante/indrukwekkende ervaringen op.

    Heel veel plezier de komende tijd daar, hopelijk met iets meer geluk als tijdens de beschreven dag. :)

  • 25 Februari 2013 - 22:33

    Annelot:

    He Maaike!

    Nou wat een pech dag inderdaaad!
    En wat erg om die kinderen te zien die geslagen worden!!
    Maar het is erg leuk om al je verhalen en belevenissen te horen,
    en ik ben erg jaloers op je!!
    Heel veel plezier nog daar in Afrika(:


  • 25 Februari 2013 - 22:38

    Helma:

    Hoi lieve Maaike,

    Hoe gaat het nu met je been? Je had toch wel je mooiste ondergoed aan die dag he?? Zijn de hechtingen er al weer uit? Wat erg zeg hoe ze daar met die kindjes omgaan, kunnen we ons niet voorstellen hier. Waarom werden ze eigenlijk geslagen?
    Gelukkig lach je ook veel, je maakt een hoop mee, mooi joh!!

    Groetjes van ons allemaal hier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 27 Dec. 2012
Verslag gelezen: 720
Totaal aantal bezoekers 8150

Voorgaande reizen:

24 Januari 2013 - 23 Maart 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: