Een weekje Tafeni - Reisverslag uit Kokstad, Zuid-Afrika van Maaike Schreur - WaarBenJij.nu Een weekje Tafeni - Reisverslag uit Kokstad, Zuid-Afrika van Maaike Schreur - WaarBenJij.nu

Een weekje Tafeni

Blijf op de hoogte en volg Maaike

08 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Kokstad

Zo eindelijk weer een berichtje, ik heb de hele week geen internet gehad dus vandaag nu pas een berichtje.
De kinderen op Ntambanane vonden de etuitjes super. Ze hebben als afscheid prachtig voor ons gedanst en gezongen. Kippenvel momentje!
Deze week naar Tafeni. Een school met grade R tot en met grade 9. In grade 9 zijn de kinderen bijna 20 jaar. Het verschilt dus niet zoveel met mij. Deze week heb ik ook weer veel meegemaakt. Les gegegeven aan grade 7, 8 en 9. Heel bijzonder om deze volwassen mensen les te geven. Veel jongens wilde wel graag met me mee naar Nederland. zelfs de mannelijke leerkracht stelde zich voor al een vrijgezelle man die graag met me mee wilde... Best een beetje vreemd.
Woensdag kwam de pastoor op de school. De kinderen zongen prachtig in de kerk en de pastoor gaf een lange preek. Daarna kreeg iedereen, ook ik, een asduim op het voorhoofd. Omdat het een tijdje geleden aswoensdag was. In de kerk moest ik vooraan zitten bij de pastoor, want ik ben wit en speciaal. Ook wel een beetje vreemd.
Donderdag geen lesgegeven omdat er weer een healthday was. De doktoren kwamen de kinderen controleren. Heel interessant.
Vandaag weer afscheid genomen van Tafeni. Volgende week gaan we naar Kokstad primary. Een stadschool, waar de rijkere kinderen heen gaan. Ik ben benieuwd.
Vanavond lekker uiteten met Anne(de boerin die veel voor ons doet) en zondag naar Tala. Een dierenpark waar wilde dieren lopen. Heel heel heel veel zin in.
Ik probeer snel weer wat van me te laten horen.

  • 08 Maart 2013 - 12:45

    Moontje:

    Hoi Maaike,
    Leuk om weer even wat te lezen van je.
    Het is al met al een heel avontuur of niet dan !
    Mooi ook dat die kinderen zo blij waren met een simpel etuitje !
    Ook best goed voor jou trouwens, zo kom je nog eens in de kerk :)
    Geniet van het etentje en van de rest van de tijd die je daar nog bent en tot gauw alweer .
    Groetjes van Moon en ook van de rest !
    ( enne.... Nog gefeliciteerd met je pa trouwens ;)

  • 08 Maart 2013 - 12:46

    Maaike Schreur:

    Ohja, mijn hechtingen zijn eruit gehaald, helaas was de wond nog niet goed dicht. De boerin, zij is ooit verpleegkundige geweest, knipte de hechtingen eruit. Ze knipte een hechting verkeerd waardoor er een stuk hechting in mijn been achterbleef. Ik was er niet zo heel blij mee. Omdat de wond nog open was moest ik weer met zo'n hechtingspleiser lopen. Later heb ik de achtergebleven hechting zelf uit mn been gehaald. Nu groeit het goed dicht maar ik kan nu al zien dat het wel een litteken achter gaat laten. Ach nou ja, ik kan tenminste zeggen dat ik een souvernir heb van Zuid-Afrika wat altijd bij me zal blijven.

  • 09 Maart 2013 - 19:17

    Harry:

    Maaike mooi dat je zoveel meemaakt Nederland is dus wel een gewild landje. We missen je en hopen dat je er gauw weer bent .Kijk uit met die wond ! houdt het goed in de gaten,in verband met eventuele infecties


    Groetn Harry

  • 10 Maart 2013 - 17:08

    Diny:

    Ha die Maaike,
    En wat gaat de tijd dan toch snel! Nog maar twee weken en dan moet je alweer naar ons koude landje waar nu weer sneeuw ligt....maar geniet vooral van de tijd die je daar nog bent.
    Jammer van dat litteken, je had vast liever een leuker souveniertje gehad.
    Heel leuk zoals je ons laat meegenieten van je belevenissen. Hoe anders is het leven daar.
    We kijken uit naar je volgende verslag. Groetjes van ons hier.

  • 10 Maart 2013 - 20:31

    Sherin :

    Hoi juf Maaike,

    Je beleeft steeds weer wat nieuws. Wat leuk dat de kinderen zo blij waren met de etuitjes, voor hen is dat natuurlijk een heel groot cadeau!
    Hoe was het in het dierenpark? Heb je veel wilde dieren gezien?

    Groetjes van mij en mijn familie en tot je volgende verslagje
    Knuffeltjes van Sherin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 27 Dec. 2012
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 8148

Voorgaande reizen:

24 Januari 2013 - 23 Maart 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: