Twee weken op Charlton Primaryschool al bijna om - Reisverslag uit Kokstad, Zuid-Afrika van Maaike Schreur - WaarBenJij.nu Twee weken op Charlton Primaryschool al bijna om - Reisverslag uit Kokstad, Zuid-Afrika van Maaike Schreur - WaarBenJij.nu

Twee weken op Charlton Primaryschool al bijna om

Blijf op de hoogte en volg Maaike

14 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kokstad

Jeetje wat gaat de tijd hier snel. Morgen alweer de laatste dag op Charlton Primaryschool. Gister hebben Tim en ik alle klassen versierd met hartjes omdat het vandaag natuurlijk valentijsdag is. Alle kinderen dragen op deze dag rood met wit. Een leuke traditie. Een keertje wat anders dan de standaard uniformpjes.

Zondag zijn we naar de bushmanpaintings geweest. Mooie grottekeningen hoog in de bergen. We moesten een heel eind klimmen. Ik was helemaal kapot toen ik boven was. We hebben even kunnen genieten van het uitzicht en waterval en de tekeningen. We moesten best snel weer naar beneden omdat het begon te onweren. Onweer in de bergen is niet echt een pretje. Toen we naar beneden klauterden begon het te regenen. Best lekker als je het warm hebt maar een beetje jammer dat we daarna als ijsklontjes voor het vuur moesten zitten om een beetje op te drogen. Ja ja ik maak elke dag andere dingen mee. Erg leuk!

Volgende week ga ik naar Ntymbanane. Een klein schooltje waar 7 groepen in een lokaal zitten. Ik ben benieuwd hoe het lesgeven dan is.

Ik heb al veel rare insecten gezien. Enorme sprinkhanen zijn overal te vinden. Ook vinden we vaak enorme torren. K ben toch niet zo gek op insecten merk ik nu...

  • 14 Februari 2013 - 13:36

    Diny:

    Nou, die insecten schijnen ook wel gezond te zijn, veel eiwitten.....maar het zou ook niet echt wat voor mij zijn hoor. Echt leuk om je avonturen mee te beleven. Veel plezier op je volgende stek. Groetjes van Jan en Diny

  • 14 Februari 2013 - 14:53

    Monique (moeder Van Mick):

    He beste Maaike, wat ontzettend interessante en mooie en spannende verhalen vertel je toch over jou avontuur daar in Afrika. Ik zou graag es bij je om het hoekje willen kijken en dan gingen we samen de bergen in en dan maar hopen op dat het weer zo gaat onweren, want ik ben gek op onweer, vind het geweldig, al denk ik inderdaad dat het ook best griezelig is daar. En wat die insecten betreft, Mick zou er ook helemaal in z'n element zijn (je wil niet weten waar hij straks in de zomer weer mee thuis komt). Maaike we wensen je verder een fijne tijd toe voor alle dingen die je nog mag mee maken daar en pas goed op jezelf he. We houden je reisverslagen in de gaten. Groetjes Monique en een knuffel van Mick. Daag

  • 14 Februari 2013 - 18:37

    Ineke:

    Ha Maaike

    Fijn om weer wat van je avonturen te lezen. Ik kijk bijna elke dag of je alweer wat geschreven hebt haha.
    Die insecten zouden ook niet wat voor mij zijn hoor....maar je ziet natuurlijk ook veel andere bijzondere dieren die je bij ons niet ziet en dat is dan ook wel weer leuk denk ik.
    En die dikke onweersbuien...ben blij dat het hier niet zo hard te keer gaat als daar waar jij nu zit .
    Heel veel plezier in Ntymbanane...ik zal eens op de kaart opzoeken waar dat ligt
    Groetjes van cor en Ineke

  • 14 Februari 2013 - 20:42

    Mam:

    Hee meid,
    Best goed hoor, dat je daar al die beestjes ziet,
    als je er weer bent pak je met plezier de dikste spin!!!!
    Volgende keer ga ik met je mee hoor.

  • 14 Februari 2013 - 23:11

    Roelie:

    Hoi Maaike, leuk om even weer wat van te horen....en fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Ben benieuwd naar je volgende verslag van je nieuwe school.
    Ennuhh...al een vogelspin gespot??? :)
    Groetjes maar weer...doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 15 Februari 2013 - 12:43

    Susan:

    Hoi Maaike,wat leuk om je verhalen te lezen.....mooi dat je het naar je zin hebt!
    Nog een fijne tijd daaro...veel plezier met de schoolkindertjes!
    Groetjes,Henk en Susan.

  • 15 Februari 2013 - 12:54

    Helma:

    Hoi Maaike,

    Mooi al jou verhalen!Zie je zo al gaan die berg op!!! Die beesten wen je wel aan, zal wel moeten toch?
    Is het allemaal leuk of heb je ook rottige dingen meegemaakt Maaike?
    Je ziet heel wat anders dan hier natuurlijk...........wat hebben wij het hier goed in Nederland of niet dan?
    Dikke smok van Helma.

  • 16 Februari 2013 - 12:48

    Harry:

    Ha die Maaike Leuk om je reisverslagen te lezen,je maakt nu iets mee wat je nooit meer vergeet,een hele mooie levenservaring.Je ziet nu ook hoe het in andere landen toegaat,dan ga je toch wat genuanceerder denken over ons eigen landje,Nog veel plezier en de groetjes,
    .
    Harry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 27 Dec. 2012
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 8153

Voorgaande reizen:

24 Januari 2013 - 23 Maart 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: