5-02 - Reisverslag uit Kokstad, Zuid-Afrika van Maaike Schreur - WaarBenJij.nu 5-02 - Reisverslag uit Kokstad, Zuid-Afrika van Maaike Schreur - WaarBenJij.nu

5-02

Blijf op de hoogte en volg Maaike

05 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kokstad

Ik kon nu nog even op internet, de rest van de week niet meer dus ik dacht ik stuur even een update:P
Gister ben ik voor het eerst naar een school gegaan. Charlton primaryschool. Toen we aankwamen bleek dat er maar 1 leerkracht was. Zij was alleen les aan het geven. De rest van de kinderen hingen wat over hun tafels. Beetje raar maar blijkbaar komt dit vaak voor hier. Als de leerkrachten geen zin hebben om te komen, komen ze gewoon niet.
Ik ben gister maar begonnen in een klas, heb allerlei spelletjes met ze gedaan. Om 10 uur hebben ze hier pauze. Dan krijgen alle kinderen een bordje met eten. Van 11 tot 2 gaan ze dan weer verder met leren.
Na de pauze ben ik naar Grade R(kleuters) gegaan. Die waren de hele dag al alleen, zo sneu. Ook met hen heb ik maar spelletjes gedaan.
Vandaag heb ik voor het eerst echte lessen gegeven. Ik moet veel rekenlessen geven want dat kunnen de leerkrachten eigenlijk niet. Een rekenles die de leerkrachten geven bestaat eigenlijk alleen maar uit tellen tot 200. Echt slecht.
Bij het buitenspelen maakten de kinderen een kringetje om me heen en voelden de hele tijd aan mijn huid. Een blanke huid kennen ze bijna niet dus ze vinden me erg interessant. Ook mijn haar is een hot item hier. De meiden en jongens zijn de hele tijd met mijn haar aan het spelen. Dan halen ze mijn staart er weer uit en dan maken ze vlechtjes enzo. Zo grappig.
Toen ze mijn moedervlek op mn hoofd zagen wilden ze hm er bijna afhalen. Moedervlekken kennen ze natuurlijk helemaal niet.
Gister vond ik het nog niet zo heel erg leuk maar vandaag had ik het al meteen veel meer naar mijn zin. De kinderen vinden de rekenactiviteiten zo super leuk!
Morgen gaat Cathrien, mijn leerkracht, terug naar Nederland. Als afscheid gaan we dan nog even uiteten. Wij redden ons hier prima gelukkig.
Al slaap ik hier niet zo heel gerust want Tim en ik hebben al verschillende enorme beesten uit onze slaapkamers moeten halen.

Ik ben trouwens heel erg verbrand! Mijn enkel vooral. Ik heb maar even in de zon gezeten maar de zon is hier bijna te sterk.
Mijn enkel is helemaal dik geworden, ik wist niet eens dat dit kon door de zon, beetje eng, maar gaat vast vanzelf weer over.

  • 05 Februari 2013 - 15:25

    Ineke:

    Maaike wat leuk om zo mee te lezen wat je daar allemaal doet en meemaakt.
    wat een verschil met hier in Nederland he....wat hebben we het hier dan super goed
    Blijf je nu steeds in het zelfde dorp of ga je naar verschillende dorpen toe
    heel veel plezier met les geven.... ik zie nu al uit naar je volgende mail

  • 05 Februari 2013 - 16:21

    Henriette Doldersum:

    Hallo maaike,

    Wat fijn dat je het nu naar je zin hebt!!
    Hoop dat je nog een fijne tijd tegemoet gaat daar in het verre Afrika!!
    Je hebt in ieder geval wel zon das wel heel lekker....

  • 05 Februari 2013 - 18:56

    Roelie:

    Hoi-hoi...ikke nog even weer!

    Wat een andere cultuur hè...daar kun je je hier geen voorstelling van maken.
    Wel heel grappig dat ze steeds aan je zitten en met je haar willen spelen...hahaha.
    Blij dat je het vandaag meer naar je zin had joh!
    Wat voor enge beesten had je op je kamer dan?
    Pas goed op jezelf en we horen wel weer...
    Geef die kinderen maar heel veel aandacht met je talenten...dat kun je!

    Liefs, moegie

  • 05 Februari 2013 - 18:58

    Roelie:

    Let goed op je verbrande enkel...goed koelen hoor!

  • 05 Februari 2013 - 19:39

    Harry Gruizinga:

    Beste Maaike Wat en cultuur verschil met ons landje,heel interesant om dat te lezen.Mooi dat je een beetje begint te wennnen.Pas op met die enkel.En heb je de Big five al gezien.Mis je Tonny al.
    Maaike dit is een leuke site,zo blijven we mooi op de hoogte van je belevenissen in Afrika

    Groetn Harry

  • 06 Februari 2013 - 01:54

    Moontje:

    Geef maar lekker veel aandacht aan die kleine kindjes, ik weet dat dat je wel is toevertrouwd, een lievere juf kunnen ze ook niet krijgen natuurlijk :) ik heb veel respect voor je dat je daar toch maar even heen bent gegaan ! Een ervaring voor jou maar waarschijnlijk ook voor de kindertjes daar.
    Maak er een leuke tijd van !!
    Dikke kus van je tante Moon.

  • 08 Februari 2013 - 13:26

    Nathalie En Sophie:

    Hier een berichtje vanuit een winters (het sneeuwt hier hard) Zwartsluis.
    Ik volg met veel interesse jouw verhalen, respect voor wat je doet!
    Trouwens heb ik hier een heel jarig meisje ;-) Sophie is vijf jaar geworden!
    Samen met juf Anick en de kinderen heeft ze een heel leuke ochtend beleefd. Wat straalde ze bij het opdoen van haar feestmuts, samen met Nick mocht ze er nog stickers op plakken.
    Het trakteren en rond de klassen gaan met haar dikste vriendin Kelshey en Diede (is ze verliefd op...) allemaal erg indrukwekkend.
    Vanmiddag komen opa en oma, neefjes en nichtje kaarsjes uitblazen en gaat het feest vrolijk verder.

    Veel succes en mooie ervaringen toegewenst; we houden je updates in de gaten.

    Liefs Nathalie en Sophie ("stuur je een berichtje naar Afrika???")

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 27 Dec. 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 8141

Voorgaande reizen:

24 Januari 2013 - 23 Maart 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: